Obory

Hudební obor

Hudební obor nabízí výuku v přípravném a dále v I. a II. stupni studia v těchto zaměřeních:

  • hra na klavír – Jana Rešlová, Ondřej Kříž, Tadeusz Karaš, Josef Blecha, Vojtěch Tittler
  • hra na zobcovou flétnu – Věra Piklová, Karolína Sládková, Tadeusz Karaš, Michal Mareš
  • hra na příčnou flétnu - Karolína Sládková
  • hra na klarinet – Zdeněk Čulík, Martin Vaverka
  • hra na saxofon – Martin Vaverka, Zdeněk Čulík
  • hra na hoboj – Zdeněk Čulík
  • hra na trubku – František Kukla, Michal Mareš
  • hra na pozoun – Michal Mareš
  • hra na tubu – Michal Mareš
  • hra na lesní roh – Michal Mareš
  • hra na baskřídlovku – Michal Mareš
  • hra na kytaru – Martin Štěpán, Josef Blecha
  • hra na el. kytaru – Josef Blecha
  • hra na baskytaru – Josef Blecha
  • hra na housle – Václav Pelouch
  • hra na violu – Václav Pelouch
  • hra ne violoncello – Václav Pelouch
  • hra na kontrabas – Josef Blecha
  • hra na bicí – Michal Mareš, Petr Miadok
  • hra na akordeon – Věra Piklová
  • hra na keyboard – Ondřej Kříž, Tadeusz Karaš, Věra Piklová, Michal Mareš
  • sólový zpěv - Kateřina Syrná

Součástí výuky je povinná hudební nauka a volitelné kolektivní předměty v podobě orchestrální a souborové hry.

Výtvarný obor

  • výtvarný obor Počátky – Mgr. Monika Trkolová
  • výtvarný obor Kamenice nad Lipou – Mgr. Irena Dandová
  • výtvarný obor Černovice – Mgr. Irena Dandová

Výtvarný obor je tu pro všechny děti, které rády kreslí, malují, modelují, tvoří. Pro všechny, kteří se touží dívat kolem sebe a přetvářet svět a ne se jen nudit u počítačů a televize. Jsme tu i pro ty, kteří chtějí položit základy dalšímu směřování v umělecké sféře. Nechť je vám všem výtvarný obor průvodcem na cestě, kde se dá  různými formami objevovat svět, který nemá hranice.

Škola disponuje učebnou, kde je možné provádět kresbu, malbu i keramickou tvorbu.

Ti nejzaujatější žáci získají výhodnou startovní pozici pro další studium na středních či vysokých uměleckých školách. Zbývající většina, co si zvolí jinou budoucnost a profesi, bude mít díky výtvarné průpravě otevřené kreativní myšlení, bez kterého se neobejde úspěšný vědec, ekonom, lékař, právník, učitel i podnikatel.  

Nevšední zážitky, nová přátelství i neobvyklé způsoby tvorby přináší výtvarná soustředění a výtvarné dílny. Výtvarná činnost nabízí osvěžující protiváhu technokratickému vzdělávání a možnost tvůrčího růstu plného radosti z objevování nového.

V průběhu školního roku střídáme množství výtvarných činností na úrovni odpovídající věku a zkušenostem žáků. Výuka zahrnuje kreslení (tužkou, tuší, progressy, pastelkami, atd.) i malbu (akvarel, tempera, akryl...). Oblíbená je grafika (linoryt, tisk z koláže a další)  i způsoby prostorového vyjádření (keramická plastika, kašírování, modelování, objekty z různých materiálů, atd.).

Charakteristika studijního zaměření:

Plošná tvorba

Zahrnuje kreslířské, malířské a grafické reakce na skutečnost, na život nebo na niterný svět žáků. Je postavena na objevně volené tematice, která obohacuje dětské myšlení a emotivitu. V souvislosti s tématem žáci poznávají výrazovou svébytnost linií, barev a tvarů ve vlastní volné a užité tvorbě, v pozorování a v přepisu reality nebo v kontaktu s výtvarným uměním. Soustředěný zájem vzbuzuje i experimentace s materiály, nástroji nebo postupy, která rozvíjí tvořivost a fantazii. Způsoby vyjadřování navazují jak na klasické výtvarné postupy, tak na kombinování technik, které mnohdy dospívá až k přesahům mezi plošnou a plastickou tvorbou. V průběhu studia se setkají i s dalšími plošnými technikami, jako je počítačová grafika, koláže, batika apod.

Prostorová tvorba

Učí žáky odlišnému způsobu výtvarného myšlení. Vedle prostorového uplatnění linií, barev a tvarů vystupuje do popředí role světla a stínu, objemů, plastických kontrastů a materiálových kvalit. Užitá tvorba je nejčastěji zastoupena prací s hlínou, vytváření objektů z různých materiálů, prostorová práce s papírem, textilem apod. Je závislá nejen na obsahu námětu a na výtvarné úvaze, ale i na zvoleném postupu – modelování, tvarování, konstruování. Významnou roli hraje i vztah žáka k materiálu a jeho zručnost.

Přidáno 1. 3. 2024, autor: J4W Admin

tisk Tisknout   Nahoru

Kalendář

loader Načítám...

E-galerie