Základní umělecká škola - Kamenice nad Lipou, Počátky

Obory

HUDEBNÍ OBOR

Hudební obor nabízí výuku v přípravném a dále v I. a II. stupni studia v těchto zaměřeních:

  • hra na klavír - Jana Pícková, Ondřej Kříž, Tadeusz Karaš, Josef Blecha
  • hra na zobcovou flétnu - Věra Piklová, Karolína Sládková (m.d), Tadeusz Karaš, Michal Mareš
  • hra na příčnou flétnu - Karolína Sládková, Hana Brožová
  • hra na klarinet - Zdeněk Čulík, Martin Vaverka
  • hra na saxofon - Martin Vaverka,Zdeněk Čulík
  • hra na hoboj - Zdeněk Čulík
  • hra na trubku - Kamil Brož, Michal Mareš
  • hra na pozoun - Michal Mareš
  • hra na tubu - Michal Mareš
  • hra na lesní roh - Kamil Brož
  • hra na baskřídlovku - Michal Mareš
  • hra na kytaru - Martin Štěpán, Josef Blecha
  • hra na el. kytaru - Josef Blecha
  • hra na baskytaru - Josef Blecha
  • hra na housle - Vendula Korandová, Marie Anderovská
  • hra na violu - Vendula Korandová, Marie Anderovská
  • hra ne violoncello - Vendula Korandová, Marie Anderovská
  • hra na kontrabas - Josef Blecha
  • hra na bicí - Michal Mareš
  • hra na akordeon - Věra Piklová
  • hra na keyboard - Ondřej Kříž, Tadeusz Karaš, Věra Piklová, Michal Mareš

Součástí výuky je povinna hudební nauka a volitelné kolektivní předměty v podobě orchestrální a souborové hry.

 

VÝTVARNÝ OBOR

Výtvarný obor je tu pro všechny děti, které rády kreslí, malují, modelují, tvoří. Pro všechny, kteří se touží dívat kolem sebe a přetvářet svět a ne se jen nudit u počítačů a televize. Jsme tu i pro ty, kteří chtějí položit základy dalšímu směřování v umělecké sféře. Nechť je vám všem výtvarný obor průvodcem na cestě, kde se dá  různými formami objevovat svět, který nemá hranice.

Škola disponuje učebnou, kde je možné provádět kresbu, malbu i keramickou tvorbu.

Ti nejzaujatější žáci získají výhodnou startovní pozici pro další studium na středních či vysokých uměleckých školách. Zbývající většina, co si zvolí jinou budoucnost a profesi, bude mít díky výtvarné průpravě otevřené kreativní myšlení, bez kterého se neobejde úspěšný vědec, ekonom, lékař, právník, učitel i podnikatel.  

Nevšední zážitky, nová přátelství i neobvyklé způsoby tvorby přináší výtvarná soustředění a výtvarné dílny. Výtvarná činnost nabízí osvěžující protiváhu technokratickému vzdělávání a možnost tvůrčího růstu plného radosti z objevování nového.

V průběhu školního roku střídáme množství výtvarných činností na úrovni odpovídající věku a zkušenostem žáků. Výuka zahrnuje kreslení (tužkou, tuší, progressy, pastelkami, atd.) i malbu (akvarel, tempera, akryl...). Oblíbená je grafika (linoryt, tisk z koláže a další)  i způsoby prostorového vyjádření (keramická plastika, kašírování, modelování, objekty z různých materiálů, atd.).

 

Charakteristika studijního zaměření:

Plošná tvorba, Objektová a akční tvorba

zahrnuje kreslířské, malířské a grafické reakce na skutečnost, na život nebo na niterný svět žáků. Je postavena na objevně volené tematice, která obohacuje dětské myšlení a emotivitu. V souvislosti s tématem žáci poznávají výrazovou svébytnost linií, barev a tvarů ve vlastní volné a užité tvorbě, v pozorování a v přepisu reality nebo v kontaktu s výtvarným uměním. Soustředěný zájem vzbuzuje i experimentace s materiály, nástroji nebo postupy, která rozvíjí tvořivost a fantazii. Způsoby vyjadřování navazují jak na klasické výtvarné postupy, tak na kombinování technik, které mnohdy dospívá až k přesahům mezi plošnou a plastickou tvorbou. V průběhu studia se setkají i s dalšími plošnými technikami, jako je počítačová grafika, koláže, batika apod.

 

Prostorová tvorba

Učí žáky odlišnému způsobu výtvarného myšlení. Vedle prostorového uplatnění linií, barev a tvarů vystupuje do popředí role světla a stínu, objemů, plastických kontrastů a materiálových kvalit. Užitá tvorba je nejčastěji zastoupena prací s hlínou, vytváření objektů z různých materiálů, prostorová práce s papírem, textilem apod. Je závislá nejen na obsahu námětu a na výtvarné úvaze, ale i na zvoleném postupu – modelování, tvarování, konstruování. Významnou roli hraje i vztah žáka k materiálu a jeho zručnost.

 

Výtvarná kultura

Prostupuje celou výukou – nabízí prožitky, porovnává vztahy mezi životem, člověkem a uměním, sleduje pohyb uvnitř žánrů a napříč historií. Na všech stupních studia jde o hledání inspirací, asociací a souvislostí.

Jde o teoretické obeznámení se základními výtvarnými technikami a základními terminologiemi, účast na kulturním životě ve svém okolí (výstavy, soutěže), poznávání kulturního dědictví  předků, orientaci  v uměleckých disciplínách (malířství, architektura, sochařství), orientaci v uměleckých směrech (románské umění, gotika, baroko, renesance…) 


Poslat známému Poslat na e-mail   tisk Tisknout   ↑ Nahoru

Kamenice nad Lipou
Fond Vysočiny
loader Načítám...

KONTAKTY

Základní umělecká škola Kamenice nad Lipou

Pelhřimovská 127, 394 70

Tel.: +420 565 432 188

Mobil: +420 724 091 901

Facebook
Twitter