Obory
HUDEBNÍ OBOR
Hudební obor nabízí výuku v přípravném a dále v I. a II. stupni studia v těchto zaměřeních:
- hra na klavír - Jana Rešlová, Ondřej Kříž, Tadeusz Karaš, Josef Blecha
- hra na zobcovou flétnu - Věra Piklová, Karolína Sládková, Tadeusz Karaš, Michal Mareš
- hra na příčnou flétnu - Karolína Sládková
- hra na klarinet - Zdeněk Čulík, Martin Vaverka
- hra na saxofon - Martin Vaverka, Zdeněk Čulík
- hra na hoboj - Zdeněk Čulík
- hra na trubku - Kamil Brož, Michal Mareš
- hra na pozoun - Michal Mareš
- hra na tubu - Michal Mareš
- hra na lesní roh - Kamil Brož
- hra na baskřídlovku - Michal Mareš
- hra na kytaru - Martin Štěpán, Josef Blecha
- hra na el. kytaru - Josef Blecha
- hra na baskytaru - Josef Blecha
- hra na housle - Marie Klabanová
- hra na violu - Marie Klabanová
- hra ne violoncello - Marie Klabanová
- hra na kontrabas - Josef Blecha
- hra na bicí - Michal Mareš, Petr Miadok
- hra na akordeon - Věra Piklová
- hra na keyboard - Ondřej Kříž, Tadeusz Karaš, Věra Piklová, Michal Mareš
Součástí výuky je povinna hudební nauka a volitelné kolektivní předměty v podobě orchestrální a souborové hry.
VÝTVARNÝ OBOR
- výtvarný obor Počátky - Mgr. Monika Trkolová
- Výtvarný obor Kamenice nad Lipou - Mgr. Irena Dandová
- Výtvarný obor Černovice - Mgr. Irena Dandová
Výtvarný obor je tu pro všechny děti, které rády kreslí, malují, modelují, tvoří. Pro všechny, kteří se touží dívat kolem sebe a přetvářet svět a ne se jen nudit u počítačů a televize. Jsme tu i pro ty, kteří chtějí položit základy dalšímu směřování v umělecké sféře. Nechť je vám všem výtvarný obor průvodcem na cestě, kde se dá různými formami objevovat svět, který nemá hranice.
Škola disponuje učebnou, kde je možné provádět kresbu, malbu i keramickou tvorbu.
Ti nejzaujatější žáci získají výhodnou startovní pozici pro další studium na středních či vysokých uměleckých školách. Zbývající většina, co si zvolí jinou budoucnost a profesi, bude mít díky výtvarné průpravě otevřené kreativní myšlení, bez kterého se neobejde úspěšný vědec, ekonom, lékař, právník, učitel i podnikatel.
Nevšední zážitky, nová přátelství i neobvyklé způsoby tvorby přináší výtvarná soustředění a výtvarné dílny. Výtvarná činnost nabízí osvěžující protiváhu technokratickému vzdělávání a možnost tvůrčího růstu plného radosti z objevování nového.
V průběhu školního roku střídáme množství výtvarných činností na úrovni odpovídající věku a zkušenostem žáků. Výuka zahrnuje kreslení (tužkou, tuší, progressy, pastelkami, atd.) i malbu (akvarel, tempera, akryl...). Oblíbená je grafika (linoryt, tisk z koláže a další) i způsoby prostorového vyjádření (keramická plastika, kašírování, modelování, objekty z různých materiálů, atd.).
Charakteristika studijního zaměření:
Plošná tvorba
zahrnuje kreslířské, malířské a grafické reakce na skutečnost, na život nebo na niterný svět žáků. Je postavena na objevně volené tematice, která obohacuje dětské myšlení a emotivitu. V souvislosti s tématem žáci poznávají výrazovou svébytnost linií, barev a tvarů ve vlastní volné a užité tvorbě, v pozorování a v přepisu reality nebo v kontaktu s výtvarným uměním. Soustředěný zájem vzbuzuje i experimentace s materiály, nástroji nebo postupy, která rozvíjí tvořivost a fantazii. Způsoby vyjadřování navazují jak na klasické výtvarné postupy, tak na kombinování technik, které mnohdy dospívá až k přesahům mezi plošnou a plastickou tvorbou. V průběhu studia se setkají i s dalšími plošnými technikami, jako je počítačová grafika, koláže, batika apod.
Prostorová tvorba
Učí žáky odlišnému způsobu výtvarného myšlení. Vedle prostorového uplatnění linií, barev a tvarů vystupuje do popředí role světla a stínu, objemů, plastických kontrastů a materiálových kvalit. Užitá tvorba je nejčastěji zastoupena prací s hlínou, vytváření objektů z různých materiálů, prostorová práce s papírem, textilem apod. Je závislá nejen na obsahu námětu a na výtvarné úvaze, ale i na zvoleném postupu – modelování, tvarování, konstruování. Významnou roli hraje i vztah žáka k materiálu a jeho zručnost.